Wednesday, July 11, 2012

Seoul, Korea : Day 12 - Bungee Jumping, Namiseom

mula-mula turun dari teksi kat Namiseom, nampak flying fox je. tapi, teleh kiri lagi, ada bungee jumping. perghhhh. mother suruh aku buat. well, nak tunggu buat kat New Zealand, tak tau bila yang nak sampai sana. so bertabah dan belasah buat je. ready ke tak ready. terjun saja...

buat bungee jumping ni lepas balik dari Nami Island. KRW40,000.

aku bajet dalam 20 tingkat (60m++) tapi mother kata lebih. oh myyy...

layanlah rentetan gambar... sangat bernasib baik mother ada untuk ambilkan gambar. sebab tempat tu takde sediakan photoshoot. biasanya tempat-tempat lain ada (macam aku pergi Namsan Tower tu)




































mau kauuuu tak terbang semangat?

actually aku bajet bila jatuh tu ialah laju gile. tapi jatuh dengan slow motion, bertambah lajulah jantung aku berdegup. 

sebelum terjun tak rasa ape sangat. once dah jump off the platform tu, memang terfikir "what the hell, what the hell, what the helllll am I doing!!!!".

dahla rasa macam tak secore jugak masa kat udara tu sabab tak rasa langsung pakai harness kat pinggang dan body cover tu. tu yang rasa macam terbang tu. once dah bounce sekali, baru rasa lega. walaupon time taken dari jump off and first bounce tu maybe dalam 5 saat, tapi aku rasa macam 15 minit!!!

all in all, unspeakable experience. you have to experience them yourself, then you know what I mean.

best, tak menyesal buat.

lepas tu kami terus ambil teksi dan balik ke Gapyeong bus station. then ambil bas ke Jamsil, dan dari Jamsil balik ke rumah.






mother kata harini jalan tak penat sebab cuaca mendung je, tak terik matahari.

balik je, kami masing-masing kelaparan. mother kata suruh buat cekodok pisang dengan pisang yang aku beli kat namdaemun market semalam, so aku buat. then goreng ayam dan buat sambal ayam. then goreng capati dan makan cicah dengan kari kambing. semua rasa sedap!!!

4 comments:

♥ Izzah Marzuki said...

wahhh bestnyaaaaa.. tapi kalo k.izz takut laaa.. hihi

Shiema said...

gulp....gugur jantung

aliaaroslan said...

@♥ Izzah Marzuki tak plan pon pada awalnya sebab tak tau ada bungee jump kat situ. tapi beranikan diri jugak. hehe

aliaaroslan said...

@Shiema once dah terjun, memang menyumpah dalam hati. tapi experience best gile!